Karstāks par uguni ir tikai tango

     Balets nav mana stihija, nemaz.Es vairāk pakļaujos mūziklu ietekmei(Moulin Rouge, Chicago utt), kaut arī mēdzu arī pa laikam aiziet uz teātri vai baletu (ja apstākļi atļauj iespiest ikdienas rutīnā šādu brīnumu kā baletu).
    Tad nu mani ieinteresēja šis melodramatiskais balets "Karmena. 5 Tango", pēc tā ko atradu interentā varu spriest, ka aizraujoš mīlestības stāsts kopā ar skaistu mūziku un neiedomājamiem deju trikiem, kuri sajūsmināja un satricināja pasauli. Tango dejotājas puantēs, minimāli sarunas maksimāli dejas.

      14. februārī uz Latvijas Nacionālās operas skatuves pirmizrādi piedzīvoja baleta izrāde Karmena. 5 tango, kuras horeogrāfi ir Kšištofs Pastors un Hanss van Mānens. Pirmizrādē piedalījās pasaulslavenā Sanktpēterburgas Marijas teātra primabalerīna Uļjana Lopatkina, bet pēc pirmizrādes dejotāji devās uz Krieviju, lai ar šo izrādi piedalītos Lopatkinas Galā koncertos.




        "Laikā, kad izveidoju šo izrādi, cilvēki – jeb, pareizāk sakot, kritiķi, – teica, ka 5 tango neesot "īsts tango". Bet tā arī nekad nav bijusi mana iecere. Es iestudēju baletu ar Pjacollas mūziku, tāpēc tam piemīt tango noskaņa. Taču es ieģērbu meitenes puantēs – jo pat sievietes, kas Argentīnā profesionāli dejo tango uz ļoti augstiem papēžiem, nespēj sasniegt tādu ātrumu un precizitāti kā dejotājas puantēs. Turklāt, tāpat kā augstpapēžu kurpes, puantes liek sievietes kājām izskatīties ļoti garām, elegantām, valdzinošām. Un bez erotikas dzīve būtu garlaicīga. Manos baletos dejotāji vienmēr skatās viens uz otru. Starp viņiem rodas saikne. Man nepiemīt stāstnieka talants, tāpēc es nekad neiestudēju vairākcēlienu baletus. Tomēr, tiklīdz kā cilvēks sastopas ar cilvēku, veidojas dramaturģija – un tango ir drāmas piesātināts," - tā stastija Hanss van Mānens par savu iestudējumu.

       Vairāk uzzināsi šajā mājaslapā - http://www.opera.lv/karmena
       Un arī biļetes cenas un to variācijas-  http://www.bilesuparadize.lv/events

Laiks iegūt iegūt ko no kūltūras puses!

xoxo Em

2 komentāri:

  1. Manā stihijā ir vairāk tieši teātri, ja runa iet tieši par kultūras izsklaidēm (jo kīno pie tādas nepieskaitu).Bet operas tik tiešām ir ko vērtas!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ir, ir.Bet ne visas operas es personīgi spēju saprast.Dažkārt izejot ārā no operas nama es nesaprotu, ko es tikko skatījos :D

      Dzēst

Nodrošina Blogger.